Sa ai un site bine realizat, aratos si usor de folosit este doar primul pas spre a dezvolta o afacere online de succes. Dupa ce ai realizat asa ceva, este timpul sa te gandesti si la numarul de vizitatori pe care site-ul tau il va atrage, pentru ca in lumea Internetului (ca si in cea reala, de altfel), cu cat ai mai multi vizitatori, cu atat ai mai multe sanse sa iti vinzi produsele, oricare ar fi acestea.

Asadar, ai nevoie de reclama si aceasta se poate realiza prin diverse metode. Cea mai simpla si ieftina este sa lucrezi dupa cum iti dicteaza motoarele de cautare, adica sa incerci sa it faci site-ul sa apara cat mai sus in referintele acestora atunci cand cineva cauta un termen care face referire la afacerea ta. Cum poti face acest lucru? Prin optimizare SEO, adica Search Engine Optimizaton. Este acest lucru unul usor? Depinde, el putand sa fie facut si de tine personal, desi cel mai bine este sa apelezi la serviciile unei firme specializate in asa ceva.

Ce este mai exact optimizarea SEO

SEO este o metoda de marketing care are ca obiectiv cresterea vizibilitatii site-ului in rezultatele oraganice (cele care nu sunt platite) oferite de motoarele de cautare. Practic, site-ul este optimizat in asa fel incat acesta sa fie oferit ca solutie de cat mai multe ori si pe un loc cat mai bun de catre motoarele de cautare.

La baza, cea mai simpla metoda de optimizare SEO este folosirea a cat mai multe cuvinte cheie relevante pentru site-ul repsectiv. Acesta este modul in care functioneaza Google si celelalte motoare si tu trebuie sa iti adaptezi site-ul pentru a fi gasit cat mai rapid. Cu toate acestea, SEO inseamna ceva mai mult decat atat, fiind necesar un site cat mai bine structurat si cat mai usor de accesat si de inteles de catre vizitatori. Dincolo de generarea de trafic catre site, noi recomandam celor interesati sa aiba grija si sa indeplineasca dorintele vizitatorilor, atragandu-i si pe viitor, iar acest lucru se poate face prin oprimizarea SEO on page.

Optimizarea SEO on page

Ideea din spatele acesteia este ca ceea ce exista pe site, cotinutul sau, reprezinta una dintre cele mai simple modalitati de a  “convinge” motoarele de cautare sa ofere paginile tale printre primele rezultate disponibile. Tocmai de aceea, optimizarea on page reprezinta un punct de placare bun pentru a optimzia SEO tot site-ul.

Scopul este acela de a face fiecare pagina sa fie cat mai potrivita si relevanta pentru motoarele de cautare, acesta fiind un mod eficient de a spori vizibilitatea afacerii tale in mediul online.

In scopuri de optimizare, ar trebuie sa ai unul, cel mult doua cuvinte cheie sau fraze cheie pentru fiecare pagina. Daca iti doresti mai multe astfel de elemente, atunci cel mai bine ar fi sa imparti continutul in mai multe pagini pentru a te putea concentra pe fiecare in parte. Si daca obiectivul tau final este acela de a ajunge pe prima pagina oferita de Google pentru orice cautare relevanta, plasarea site-ul tau acolo este cel mai bun indiciu ca optimizarea on page de rezultate si dupa acest moment nu mai trebuie sa intervii suplimentar pentru pagina respectiva.

Google foloseste peste 200 de indici atunci cand realizeaza topul rezultatelor pentru fiecare cautare. Stim ca este greu sa te concentrezi pe fiecare dintre acestia si nici nu are rost sa ii acoperi pe toti. Dar este nevoie ca pagina ta sa fie optimizata cat mai bine pentru a reusi sa fii in topurile de cautari ale celor de la Google si nu numai.

Totul incepe de la adresa paginii, fiind recomandat ca aceasta sa aiba in titlu cuvantul cheie care este esential pentru pagina respectiva. Apoi, cel mai important este , fara indoiala, continutul. Cu cat o pagina este mai mare si plina de informatii, cu atat exista mai mari sanse ca Google sa o considere a fi una relevanta si sa o ofere cat mai sus in urma cautarilor online. Uneori, paginile care sunt recomandate printre primele au si 2 000 de cuvinte, dar acest lucru variaza si in functie de industruie. In general, noi recomandam ca fiecare pagina sa aiba cel putin 500 de cuvinte pentru a putea sa se plaseze cat mai sus.

Titlul, dar si subtitlurile ar trebui si ele sa fie unele potrivite petru continutul paginii. Astfel, cuvintul sau cuvintele cheie trebuie sa fie incluse in titlu, dar si cel putin intr-un subtitlu (daca acestea exista). Acum ca am stablit acest lucru, sa trecem si la corpul paginilor. Este bine sa ca fiecare cuvant sau expresie cheie sa fie utilizata de cel putin trei ori pe o pagina, dar nu mai mult de zece ori pentru a nu supraaglomera cotinutul (iar Google categorizeaza ca spam astfel de pagini), iar un cuvant cheie este recomandat sa apara inca din primele 100 de cuvinte.

Daca se poate, include si poze, grafice si chiar video-uri relevante pentru continutul paginii, dar conditia pentru aceasta este ca ele sa aiba in titlu si cuvintele cheie relevante pentru pagina. Si continutul trebuie sa fie unul foarte bun, adica sa nu aiba greseli de gramatica sau de scriere, deorece Google retrogradeaza astfel de pagini pe locuri cat mai spre coada. De asemenea, daca se optimizeaza pentru o tara sau un oras specific, atunci numele acestora trebuie sa apara in text.

In final, poti conta si pe vizitatori pentru a obtine o vizibilitatea cat mai buna a paginii tale. Posteaza pe pagini si instrumente de la retelele sociale. Daca ele au un continut bun si relevant si sunt atractive, atunci cu siguranta vei primi mai multe share-uri, ceea ce este doar de bine.

Optimizarea SEO on page necesita timp si efort continuu, asa ca in mod ideal ea trebuie sa fie realizata de catre o firma potrivita, specializata pe asa ceva. Noi oferim asistenta pentru optimizarea SEO, dar si pentru multe alte necesitati ale un site web si daca vrei sa fii performant in mediul online, te asteptam sa ne contactezi.

No Comments

Be the first to start a conversation

Leave a Reply

  • (will not be published)