Felicitari pentru ca ai ales sa intri, alaturi de firma ta, in lumea online. Este o lume fascinanta, care iti poate aduce numeroase avantaje de orice fel si consideram ca reprezinta viitorul si in mod destul de sigur si prezentul in ceea ce inseamna publicitatea de calitate.

Cu toate acestea, pentru a reusi in acest mediu, ai nevoie de un site profesionist, care sa le arate vizitatorilor ca firma ta este una serioasa, ca ofera produse de valoare si ca este, printre multe altele, varianta cea mai buna pentru ei. Nu este neaparat usor sa faci un site bun, dar nici imposibil nu este si in randurile care urmeaza iti vom arata ce trebuie sa ai in vedere si care sunt cele mai bune idei pentru ca noul tau site sa fie unul de valoare.

Primul pas: Alegerea platformei de realizare

Daca in urma cu cativa ani existau mai putine variante cand venea vorba despre construirea unui site iar HTML, CSS si Flash erau variantele pe care toata lumea le utiliza, astazi optiunile tale sunt multiple. Pe langa cele clasice pe care tocmai le-am amintit, o platforma de luat in considerare este si Word Press, mai ales cum aceasta este si usor de utilizat, dar si gratuita.

Bineinteles, alegerea iti apartine, fiecare dintre aceste variante venind cu avantajele si dezavantajele ei. Singura optiune pe care nu o recomandam este Flash, aceasta fiind cel mai greu de optimizat. Dintre variantele CMS (content management systems), preferatul tuturor ramane Word Press, desi exista si altele precum Dupal sau Joomla, iar dintre cele clasice cele mai simplu de utilizat sunt codurile HTML, dar acest sunt si ceva mai greu de stapanit. Totusi, platforma nu influenteaza atat de mult continutul, ci mai mult usurinta cu care se administreaza site-ul, asa ca totul ramane la alegerea ta.

Pasul 2: Alegerea domeniului

Al doilea lucru pe care trebuie sa il ai in vedere este alegerea numelui pe care iti doresti sa il poate site-ul si, implicit, a domeniului acestuia. Un domeniu online se poate utiliza prin inchirierea lui  (si nu este scump deloc, doar 4-5 dolari pe luna), dar acest lucru nu este de ajuns. Este esential sa ai un nume pentru site-ul tau, dar este la fel de important sa ai si un nume bun, asa ca iata cateva sfaturi pentru alegerea domeniului potrivit.

In primul rand, numele site-ului trebuie sa se suprapuna cat mai mult cu numele domeniului. Daca ai o firma de inchirieri masini, atunci si domeniul si site-ul ar trebui sa se cheme, spere exemplu, “inchirierimasini.ro” si nu ar trebui sa ai un site cu acest domeniu, dar cu numele “popescu.ro” pentru a nu deruta clientii. De asemenea, este bine sa alegi nume cat mai specifice, care sa iti reprezinte afacerea si la care oamenii sa se gandeasca imediat daca au nevoie de asa ceva.

In ceea ce priveste lungimea numelor, aceasta este o problema care ii pune in opozitie si pe specialisti. Numele scurte sunt mai usor de tinut minte, dar doar daca au sens (nimeni nu isi va aminti un nume precum “kjth.com”), iar cele lungi au sens, dar si prea multe cuvinte. Ideal ar fi totusi sa gasesti un nume cat mai scurt si cu sens.

In final, discutia importanta este legata si de tipul domeniului ales.  Daca vrei ca afacerea ta sa se desfasoare doar in Romania, atunci este foarte bun un domeniu cu “.ro”. Daca iti doresti ceva international, atunci poti sa apelezi si  la “.com”, “.org” sau “.net”.

Pasul trei: Serviciul de hosting

Acestea sunt site-uri pe care tu, la randul tau, iti postezi site-ul. Acolo iti faci un cont si practic incepi sa postezi pagini pe noul tau site. De regula, daca angajezi o firma sa se ocupe de asa ceva, aceasta iti va recomanda si servicii de hosting. Unele dintre ele sunt gratuite si sunt perfecte pentru site-uri ceva mai mici (cu pana la 150 de pagini), altele in schimb sunt contra cost, dar si mai avantajoase si daca ai un site mai mare, acestea sunt recomandate.

Pasul patru: Crearea site-ului

Daca te pricepi cat de cat la lucruri de acest gen, nu este greu chiar deloc sa iti faci un site si sa il adiministrezi. Totusi, daca acesta nu este punctul tau forte si mai ai si o afacere de condus, cel mai probabil vei avea nevoie de ajutorul unei firme specializate.

Trebuie sa stii ca angajarea unui web designer are avantajele sale, acestia fiind profesionisti care se afla la zi cu tot ceea ce se intampla in domeniu si te pot ajuta foarte mult, chiar cu sfaturi foarte importante privind si punctele anterioare. In plus, chiar si dupa realizarea site-ului o firma te poate ajuta sa il administrezi, ceea ce nu este extrem de dificil, dar ia timp. Asadar, ai incredere in noi si nu vei fi dezamagit.

Pasul cinci: Lansarea si promovarea site-ului

Cu ajutorul necesar, nu este absolut deloc dificil sa iti faci un site, dar misiunea ta nu s-a incheiat nici pe departe aici. Astfel, ai nevoie sa postezi pe el in mod regulat pentru a atrage vizitatori si pentru a-i pastra cat mai interesati. De asemenea, ai la dispozitie foarte multe metode de promovare, unele gratuite (asa cum sunt conturile pe toate retelele sociale), unele mai ieftine (optimizarea SEO este esentiala, acesta fiind modul in care Google ofera site-ul tau printre primele rezultate la cautari relevante) si altele mai scumpe (reclame pay-per-click, bannere, etc.).

In final, aceasta este munca cea mai de durata, de fapt una permanenta. Dar daca iti construiesti un site bun si esti dispus sa lucrezi mereu la el, nu au cum sa nu apara si rezultatele. Asadar, un website poate fi cheia spre succesul afacerii tale, mai ales pe o piata care se bazeaza din ce in ce mai mult pe serviciile online. Este totusi bine sa apelezi la profesionisti care sa te ajute cu toate cele necesare, atat in etapa de construire a site-ul, cat si dupa aceasta si daca ai nevoie de o echipa dinamica si cu rezultate foarte bune in activitatea ei, te asteptam sa ne contactezi.

No Comments

Be the first to start a conversation

Leave a Reply

  • (will not be published)